Χρ. Σταρακά: Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για τον νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Χριστίνα Σταρακά, κατά την ομιλία της για το νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Έχοντας υπηρετήσει τον θεσμό επί 13 έτη (ως χωρικός αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στον Δήμο Αγρινίου), η Χριστίνα Σταρακά τόνισε ότι γνωρίζει σπιθαμή προς σπιθαμή τι σημαίνει να διοικείς έναν απέραντο νομό όπως η Αιτωλοακαρνανία.

«Πίσω από τον όγκο των 800 σχεδόν άρθρων, κρύβεται η επιτομή του κυβερνητικού συγκεντρωτισμού, της θεσμικής οπισθοδρόμησης και της οικονομικής ασφυξίας των ΟΤΑ», σημείωσε η βουλευτής. Στάθηκε ιδιαίτερα στην εισαγωγή της «εναλλακτικής ψήφου» και την κατάργηση του δεύτερου γύρου, καταγγέλλοντας ότι η ΝΔ αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού επειδή έχασε πανηγυρικά μεγάλους Δήμους το 2023, με στόχο να εγκαθιδρύσει ένα δημαρχοκεντρικό σύστημα, τεχνητής πλειοψηφίας, χωρίς έλεγχο από το Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο υποβαθμίζεται, όπως και οι επικεφαλής των μικρών τοπικών κοινοτήτων που καθίστανται απλώς διακοσμητικοί, χωρίς ουσιαστικό πεδίο δράσης.

Στο ζήτημα της οικονομικής ασφυξίας των ΟΤΑ, καυτηρίασε το γεγονός ότι η κυβέρνηση φορτώνει αρμοδιότητες χωρίς προσωπικό και πόρους, θεσπίζει το «Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης» για να χαρατσώσει τους δημότες και αφήνει απροστάτευτους τους Δήμους που πνίγονται και καίγονται, πετώντας ψίχουλα κατόπιν εορτής. Προειδοποίησε μάλιστα για τον άμεσο κίνδυνο περικοπών σε κρίσιμες κοινωνικές υπηρεσίες, όπως τα ΚΔΑΠ και το «Βοήθεια στο Σπίτι», ενώ κατήγγειλε την απαξίωση των αναπτυξιακών εταιρειών που τρέχουν τα προγράμματα LEADER στην επαρχία.

Κλείνοντας την τοποθέτησή της, η Χριστίνα Σταρακά υπογράμμισε τη βαθιά, αγεφύρωτη διαφορά του ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, από τη μία πλευρά βρίσκεται η παράταξη του ΠΑΣΟΚ που εμπιστεύεται διαχρονικά τους πολίτες, και από την άλλη η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία επιδιώκει τον απόλυτο έλεγχο από το Μέγαρο Μαξίμου με το τηλεκοντρόλ της πρωτεύουσας! «Καταψηφίζουμε επί της αρχής, γιατί επιλέγουμε να είμαστε με την Ελλάδα της περιφέρειας και όχι με την Ελλάδα του κυβερνητικού συγκεντρωτισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Στη Βουλή η αγωνία των αγροτών της Αιτωλοακαρνανίας για βεβαιώσεις οφειλών τους στην ΑΑΔΕ από τον ΤΟΕΒ Νεοχωρίου.

Με Ερώτηση της προς τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Χριστίνα Σταρακά, αναδεικνύει το σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει με τις βεβαιώσεις οφειλών αγροτών του ΤΟΕΒ Νεοχωρίου στην ΑΑΔΕ και τις επιπτώσεις που αυτές έχουν στην καθημερινότητα τους.

Όπως επισημαίνει, το τελευταίο διάστημα πολλοί αγρότες της περιοχής εκφράζουν έντονη ανησυχία και διαμαρτυρίες σχετικά με βεβαιώσεις οφειλών τους, χωρίς, σύμφωνα με όσα αναφέρουν, να έχει προηγηθεί η προβλεπόμενη ενημέρωσή τους και χωρίς να έχουν δοθεί επαρκείς διευκρινίσεις ως προς τη φύση και την ανάλυση των οφειλών τους. Επί του ζητήματος παρενέβη και η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, η οποία προχώρησε σε διοικητικό έλεγχο και ζήτησε την ανάκληση της διαδικασίας που ακολουθήθηκε, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχουν ανακύψει για τους αγρότες.

Με την Ερώτησή της, η Χριστίνα Σταρακά ζητά από τα συναρμόδια Υπουργεία να τοποθετηθούν επί των διαπιστώσεων των αρμόδιων υπηρεσιών, να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης και να διασφαλίσουν ότι δεν θα παραμένουν αγρότες σε καθεστώς αβεβαιότητας ή αντιμέτωποι με συνέπειες που τους αδικούν.

Σε δήλωσή της η Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας ανέφερε:

«Κανένας αγρότης δεν πρέπει να αισθάνεται ότι βρίσκεται αντιμέτωπος με μια κατάσταση που δημιουργεί ανασφάλεια και αβεβαιότητα για την οικονομική και την επαγγελματική του κατάσταση. Οι άνθρωποι της παραγωγής δικαιούνται ξεκάθαρες απαντήσεις, διαφάνεια και σεβασμό. Πρέπει να αποκατασταθεί κάθε ζήτημα που έχει προκύψει και να διασφαλιστεί ότι κανένας παραγωγός δεν θα συνεχίσει να υφίσταται συνέπειες από μια υπόθεση που έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία στην τοπική κοινωνία. Θα συνεχίσω να βρίσκομαι δίπλα στους αγρότες της Αιτωλοακαρνανίας, διεκδικώντας δίκαιες και ουσιαστικές λύσεις.»