H ποιητική συλλογή "Φορεσιά γραμμένη" της Kαλλιρόης Μπελεβώνη, θα παρουσιαστεί στην Αθήνα

Σάββατο 3 Μαΐου 2025

Η πρώτη ποιητική συλλογή με τίτλο «Φορεσιά γραμμένη» από τις Εκδόσεις Λογότυπο, της συμπατριώτισσά μας Καλλιρρόης Δ. Μπελεβώνη, θα παρουσιαστεί στο φιλααναγνωστικό κοινό την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025 στις 20:00 μ.μ. στο Calderone Art Space (Τριπτολέμου 8, Γκάζι) στην Αθήνα.

Στην παρουσίαση θα μιλήσουν οι:

Θράσος Καμινάκης (Μικρό Πολυτεχνείο)

Νίκος Ζούδιαρης (συνθέτης, στιχουργός)

Χρύσανθος Ξάνθης (εκδόσεις ΛΟΓΟΤΥΠΟ)

Στον συντονισμό και στην απαγγελία ποιημάτων,

η Άντα Κουγιά (ηθοποιός, δημοσιογράφος)

Με αφορμή την παρθενική της εμφάνιση στα Ελληνικά γράμματα, η συμπατριώτισσά μας Kαλλιρόη Μπελεβώνη έγραψε σχετικά:

«Ήρθε η στιγμή να μοιραστώ μαζί σας τις φορεσιές της ψυχής μου! Η πρώτη μου ποιητική συλλογή είναι γεγονός κι ανυπομονώ να «εκτεθώ» στα μάτια και τις αναγνώσεις σας και να σας ταξιδέψω μέσα απ’ τον τρόπο που νοιώθω τον κόσμο μας.

Ο τίτλος "φορεσιά γραμμένη" ειναι φόρος τιμής στη μητέρα μου!

Την ύπαρξη της συλλογής την οφείλω στον Νίκο Ζούδιαρη. Μέσα στη μαθητεία του βρήκα τη φωνή μου! Τα ποιήματά μου είναι και δικά του πνευματικά παιδιά!

Ευχαριστώ τον εκδότη μου Χρύσανθο Ξάνθη και τις συνεργάτιδές του Ηλέκτρα Τζώρτσου (επιμέλεια) και Υρώ Πιτσικάλη (σελιδοποίηση κι εξώφυλλο) για την υπέροχα δημιουργική περιπέτεια της έκδοσης».

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου διαβάζουμε το σημείωμα του Νίκου Ζούδιαρη:

«Καθώς η εποχή της βιώνεται στο ποιητικό της σώμα με χαρακτηριστικά αποξένωσης, αποστάσεων, αντιθέσεων, λήθης, δισταγμού και επιφύλαξης, η Καλλιρρόη Μπελεβώνη, στην πρώτη της αυτή ποιητική συλλογή, με πλήρη επίγνωση καταγράφει, σχολιάζει, δημιουργεί ή καλύτερα επιλέγει μια πραγματικότητα μέσω της ερωτικότητάς της που ελευθερώνει την ίδια και τα ποιήματα. Στα κείμενά της πρωταγωνιστεί ένας ενεργητικός άνθρωπος, συχνά διαφοροποιημένος, συναισθηματικά θελκτικός και πρακτικά ονειρικός. Συνδυάζοντας προσωπικές και συλλογικές αναφορές προσφέρει στο αναγνωστικό κοινό τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή με τις βαθύτερες πλευρές της ανθρώπινης εμπειρίας και των σχέσεων και μια ματιά προς ένα αληθινά ανθρώπινο… τώρα».

Βιογραφικό Σημείωμα:

Η Καλλιρρόη Δ. Μπελεβώνη γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Καλύβια Αιτωλοακαρνανίας. Σπούδασε στη Θεσσαλονίκη στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Μέσω της εξειδίκευσής της στον Εσωτερικό Έλεγχο είχε την ευκαιρία να εργαστεί σε σημαντικές πολυεθνικές εταιρείες και θέσεις ευθύνης. Την τελευταία δεκαετία επένδυσε στην επιμόρφωσή της σε διάφορα πεδία της δημιουργικής γραφής και της προφορικής αφήγησης, με προσεκτικά επιλεγμένους δασκάλους (μεταπτυχιακό Δημιουργικής Γραφής (ΕΑΠ), σεμινάρια διηγήματος, στιχουργικής, προφορικής αφήγησης, βιωματικού κειμένου, παράγωγου διηγήματος και σεμινάρια Ιστορίας, Τέχνης και Πολιτισμού). Σταθμός στη διαμόρφωση της ποιητικής της φωνής υπήρξε η πολύχρονη και συνεχής μαθητεία της στα σεμινάρια ποίησης του Νίκου Ζούδιαρη (από τον Ιούλιο 2020 έως και σήμερα), καθώς και η βαθιά σύνδεσή της με τα μέλη του Καλλιτεχνικού Καφενείου.

τα κεράσια

«είναι Μάιος

τρέχω στον χωματόδρομο

δίπλα μου κι οι άλλοι

δεν έχει σημασία ποιος θα φτάσει πρώτος

μπαίνω στο περιβόλι

προσέχω μην πατήσω το φίδι

συνεχίζω να τρέχω

βρίσκω το δέντρο

ανεβαίνω

ανεβαίνουν κι οι άλλοι

σε άλλα δέντρα

ανεβαίνω πιο ψηλά

ψάχνω ένα γερό κλαδί

βολεύομαι

δεν κοιτάω πια τους άλλους

ξέρω πως είναι καλά

απλώνω τα χέρια

γεμίζω τις χούφτες

αρχίζω να τρώω

δεν βιάζομαι

στο πιγούνι μου τρέχουν κόκκινα ζουμιά

γελάω

έχω κάνει την ωραιότερη σκανταλιά του κόσμου

το δέντρο το είχε φυτέψει ο παππούς

το δέντρο δεν υπάρχει πια

το κόψανε

μα εγώ

ακόμα

απ’ τα κεράσια του τρώω»

 

do not disturb

«αφήστε τις βαλίτσες εκεί

ευχαριστώ

θα παρακαλούσα να μην μ’ ενοχλήσει κανείς

είναι σημαντικό

αναγκάστηκα να πω ψέματα

για ν’ αποκτήσω αυτόν τον χρόνο

αρχικά απόρησα

με το τι είναι ικανός κάποιος να κάνει

προκειμένου να κερδίσει

λίγες στιγμές ελεύθερες

απ’ τις ανάγκες των άλλων

(ακόμα κι απ’ την ανάγκη

να σερβίρουν αγάπη)

όπως καταλαβαίνετε

κέρδισε η ανάγκη η δική μου

αυτά είναι για τον κόπο σας

φεύγοντας, παρακαλώ

κρεμάστε την ταμπέλα

«Do Not Disturb»

είναι σημαντικό»

 

ποίημα για την ποίηση

«στην τελική

οι φιλολογικές γνώσεις είναι περιττές

δεν έχει ορθογραφία

ο ήχος της φωνής

δεν έχει γραμματικές

το συντακτικό των αισθημάτων

βουτάς στα σκοτάδια

ξεντύνεσαι από αυτό που φαίνεται

καθαρίζεις τις στρεβλώσεις της όρασης

πρέπει εσύ να διακρίνεις, να ξεδιαλέξεις

τα ψέματα απ’ τις αλήθειες

πρέπει εσύ να φωνάξεις

και να τις πεις αυτές τις αλήθειες

να ’χεις τα κότσια ν’ αναλάβεις το κόστος όλο

να είναι δικό σου

και να είναι βάρος το να μη μιλάς

καλή και άγια η αγάπη

κι οι ρομαντζάδες κι οι έρωτες

κι οι εξομολογήσεις

κι όλα τα αισθηματικά

μα όταν ο κόσμος καίγεται

εμείς θα μιλάμε για ποίηση

ή με ποίηση;»